Τρίτη 15 Μαΐου 2012

Στη δημοσιότητα τα πρακτικά από την πρώτη συνάντηση των πολιτικών αρχηγών

Στη δημοσιότητα δόθηκαν τα πρακτικά της συνάντησης που είχε την Κυριακή ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κάρολος Παπούλιας με τον Αντώνη Σαμαρά, τον Ευάγγελο Βενιζέλο και τον Αλέξη Τσίπρα, κατά τον πρώτο γύρο της διαβούλευσης για το σχηματισμό της κυβέρνησης.

Η δημοσιοποίηση έγινε κατόπιν σχετικού αιτήματος του ΣΥΡΙΖΑ και το σχετικό κείμενο αναρτήθηκε στο δικτυακό τόπο της Προεδρίας της Δημοκρατίας.

Στην εισήγησή του ο κ. Παπούλιας κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την κατάσταση που επικρατεί στη χώρα, προειδοποιώντας ότι «θα κριθούμε όλοι πολύ αυστηρά εάν η παράταση της πολιτικής αστάθειας επιφέρει μοιραίες συνέπειες. Ο κίνδυνος είναι πραγματικός».

«Έχω ενημερωθεί τόσο από τον Πρωθυπουργό όσο και από τον Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος και από τον Υπουργό Οικονομικών για την ταμειακή κατάσταση της χώρας και για τον κίνδυνο κατάρρευσης του τραπεζικού συστήματος εάν συνεχιστούν οι αποσύρσεις καταθέσεων από τις τράπεζες λόγω της ανασφάλειας που γεννά στους πολίτες η πολιτική κατάσταση.

»Είχα συνομιλίες προχθές και χθες με τον κ. Ρομπέι και τον κ. Σουλτς, οι οποίοι με τη θεσμική τους ιδιότητα με διαβεβαίωσαν για τη βούλησή τους να βοηθήσουν. Έχω εικόνα των ευρωπαϊκών και οικονομικών δεδομένων και είμαι εξαιρετικά ανήσυχος» είπε ο Πρόεδρο της Δημοκρατίας.

«Αναμένω να καταλήξετε σε σχηματισμό κυβέρνησης συνεργασίας. Να συζητήσουμε για την πολιτική επιδίωξη αυτής της κυβέρνησης για τους στόχους, τη διάρκεια και τη σύνθεσή της. Αλλά να ξεκινήσουμε από τη διαπίστωση ότι έχουμε καθήκον να συμφωνήσουμε» πρόσθεσε ο κ. Παπούλιας, συμπληρώνοντας: «Οι διαφορές των θέσεών σας είναι μικρές και ασήμαντες σε σύγκριση με το χρέος σας απέναντι στην πατρίδα».


Ο κ. Παπούλιας επεσήμανε ακόμα στους τρεις πολιτικούς αρχηγούς πως θα δημοσιοποιηθούν τα πρακτικά «γιατί πρέπει ο ελληνικός λαός να γνωρίζει για ποιον λόγο και με ποια επιχειρήματα δεν κατέστη δυνατή η εθνικά αναγκαία πολιτική συναίνεση. Και εγώ ο ίδιος σκοπεύω να ενημερώσω τον ελληνικό λαό για τα συμπεράσματά μου. Είμαι απόλυτα έτοιμος να αναλάβω την ευθύνη που μου αναλογεί».

Εγγραφή σε αυτό το blog μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου :